D. Javier Fernández-Lasquetty

Presidente

Partner at ELZABURU. Practicing lawyer since 1982, specializing in Intellectual Property, ICT and personality rights.

Previously a lawyer in several ICT and consultancy firms, as well as a partner at a multinational law firm.

Appears in the leading international legal directories (Chambers & Partners, Legal 500, Best Lawyers, Who’s Who Legal) and named as Leading Patent & Technology Licensing Lawyer by IAM Magazine.

Since 1988, he has been a Professor of Intellectual Property at IE Law School, Instituto de Empresa, in various LLM programmes.

Panelist at WIPO’s Arbitration and Mediation Center.

First President of the Madrid´s Bar Intellectual Property Section

President of the Spanish Association of Fashion law (Asociacion de Expertos en Derecho de la Moda, AEDM). Active member of professional associations of his sector such as AIPPI, ALAI and INTA. Member of the Board in LES Spain & Portugal and DENAE.

Member of the Academic Council of FIDE and Co-director of its 21st Century Intellectual Property Forum.

————————————————————————————————–

Socio de ELZABURU. Abogado en ejercicio desde 1982, especializado en Propiedad Intelectual, TIC y derechos de la personalidad.

Anteriormente fue abogado en varias firmas de consultoría y TIC, así como socio de una firma multinacional de abogados.

Aparece en los principales directorios jurídicos internacionales (Chambers & Partners, Legal 500, Best Lawyers, Who’s Who’s Who Legal) y es nombrado como Abogado Líder en Patentes y Licencias Tecnológicas por la revista IAM Magazine.

Desde 1988 es profesor de Propiedad Intelectual en IE Law School, Instituto de Empresa, en diversos programas LLM.

Panelista del Centro de Arbitraje y Mediación de la OMPI.

Primer Presidente de la Sección de Propiedad Intelectual e Industrial del ICAM

Presidente de la Asociación de Expertos en Derecho de la Moda (AEDM). Miembro activo de asociaciones profesionales de su sector como AIPPI, ALAI e INTA. Miembro de la junta directiva de LES España & Portugal y  DENAE.

Miembro del Consejo Académico de la FIDE y Codirector de su Foro de Propiedad Intelectual del Siglo XXI.